Op de tuin

De Oegstgeester Volkstuin Vereniging is een vereniging in Oegstgeest voor mensen die met enthousiasme tuinieren. Het complex bestaat uit 119 tuinen van elk ongeveer 150 vierkante meter, een Bijentuin en het Praathuis. Alle tuinen worden verhuurd en de wachttijd bedraagt momenteel ongeveer een jaar.

Via de inkoopcommissie kan er voordelig kwalitatief goed zaad worden ingekocht, maar ook potgrond en andere tuinbenodigdheden.

Sind 2023 verschijnt de Tuinkabouter, het verenigingsblad, online. Daarin nieuwtjes over de vereniging maar ook recepten, een interview met een tuin lid, etc. Regelmatig wordt een nieuwsbrief via de mail uitgegeven met actuele informatie.

Van de leden wordt een geringe gezamenlijke inspanning verwacht in de vorm van één georganiseerde klusochtend per jaar. Er wordt dan bijvoorbeeld gesnoeid op het terrein of paden worden schoon gezet. Zo ziet het complex er niet alleen netjes uit, maar leren de leden elkaar ook wat beter kennen. Verder worden er door de evenementencommissie jaarlijks diverse gezellige activiteiten georganiseerd zoals een Nieuwjaarsborrel.