Onze tuinen

De Oegstgeester Volkstuin Vereniging (OVV) ligt achter in de Gruneriewijk van Oegstgeest. Sinds de oprichting op 10 maart 1978 heeft onze vereniging daar 118 tuinen die met veel plezier en enthousiasme door onze leden worden onderhouden. Het complex is ingedeeld in vier stroken met een tuinpad waarbij aan weerskanten langwerpige tuinen liggen. Iedere tuin is circa 150m2 groot. Er worden ook halve tuinen verhuurd, deze zijn ongeveer 75m2.

De OVV is als vereniging eigenaar van het tuinencomplex. De tuinen worden alleen verhuurd aan de leden van OVV. De kosten en soorten lidmaatschap staan onder het kopje “lidmaatschap”. De tuin mag een kas en een berging hebben. Details over de voorwaarden zijn te vinden in het Reglement op deze site. Onze tuinen zijn niet aangesloten op het elektriciteitsnet en het waternet. Wel zijn er verschillende schone sloten waaruit water kan worden gehaald voor de tuin. Alle tuinders houden zelf de slootkant en sloot die grenst aan hun tuin schoon en vrij van begroeiing.